Образовној платформи еВежбаоница додељена плакета ДИС

Образовна платформа еВежбаоница добитник је Плакете ДИС, за развијен и примењен ИТ производ у Србији 2022. године. Ово значајно признање  додељује Друштво за информатику Србије, за изванредан допринос развоју информатике.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја и Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, у оквиру заједничког пројекта, а у сарадњи са еУправом и стручњацима са Математичког факултета у Београду и Факултета организационих наука у Београду, креирали су бесплатну и јавно доступну платформу еВежбаоница.

Ова платформа омогућава ученицима да вежбају и проверавају своје знање током припрема за завршни  испит на крају основног образовања и васпитања. Поред задатака на српском језику, на порталу се налазе и задаци на осам језика националних  мањина, тако да ученици на свом матерњем језику могу да приступе еВежбаоници и да одговарају на захтеве у задацима из седам предмета (српски језик / матерњи језик, математика, физика, хемија, биологија, географија и историја). Сви задаци распоређени су по нивоима знања и по областима које ученике очекују на завршном испиту.

Бесплатна и јавно доступна образовна платформа еВежбаоница пуштена је у функцију 10. јуна 2022. године и налази се на порталу еУправа. До 30. јуна, када је завршен завршни испит, урађено је скоро 300.000 тестова, односно приближно шест милиона задатака.

Платформа еВежбаоница је веома популарна међу ученицима, подстицајна је и позитивно утиче на осамостаљивање и оснаживање ученика за изазове завршног испита. Руководилац пројектних активности за развој платформе био је проф. др Мирослав Марић, председник Друштва математичара Србије и професор на Математичком факултету Универзитета у Београду. Такође, са поносом истичемо да су чланови Друштва математичара Србије узели активно учешће у решавању пројектних задатака и дали значајан допринос у реализацији овог пројекта.

Престижа награда један је од показатеља да се највећа вредност платформе еВежбаоница огледа управо у чињеници да може бити подстицајна за ученике и да може позитивно утицати на њихово осамостаљивање и оснаживање за изазове завршног испита.

to-top