Државни семинар 2020.
Традиционални зимски Државни семинар Друштва математичара Србије који је намењен наставницима математике и информатике у основним и средњим школама одржаће се у суботу 08. и недељу 09. фебруара 2020. на Економском факултету у Београду (Каменичка улица број 6).
У суботу 08. фебруара од 11 часова су пленарна предавања, а изборни део програма семинара реализоваће се од 15 часова и недељу 09. фебруара у два термина (од 9 и од 14 часова).
Семинар је под каталошким бројем 345 акредитова код Завода за унапређивање образовања и васпитања и сви наставници – учесници семинара за учешће на семинару добијају сертификат са 16 акредитованих сати.
Котизација за Државни семинар за наставу математике и рачунарства 2019. по једном учеснику износи 5.000 динара (за наставнике који су чланови ДМС) и 10.000 динара (за наставнике који нису чланови ДМС).
Профактура за котизацију се може обезбeдити преко канцелариjе Друштва математичара Србије (телефон 011 30 36 818 или е-maila drustvomatematicara@yahoo.com ).
Котизације за семинар и другарско вече се уплаћује на текући рачун на Друштва математичара Србије 340-13536-62.
Чланарина која износи 1.000 динара за годину дана се уплаћује на жиро рачун матичне подружнице или (ако подружница не постоји) онда на жиро рачун Друштва математичара Србије 340-13536-62.
- Програм семинара и детаљнија информација се може преузети овде
- Тема 2 се из објективних разлога изоставља из програма семинара
Скупштина Друштва математичара Србије ће се одржати у суботу 08.02.2019. са почетком у 19:30 часова, а дневни ред Скупштине се може преузети овде.
ЕЛЕКТРОНСКИ БИЛТЕН Семинара Друштва математичара Србије о настави математике и информатике 2020
Материјали са појединих предавања на Државном семинару за наставнике математике и информатике могу се преузети из листе предавања. Материјали ће бити објављени после 15.01.2020.
Пленарни део семинара:
- Филип Марић: Како јаче повезивати наставу математике и програмирања
- Војислав Андрић: Друштво математичара Србије између стварности и визија
- Бранислав Ранђеловић, Драгана Станојевић: Резултати завршног испита из математике на крају основног образовања и васпитања у школској 2018/19.
Изборни део семинара:
- Грегор Мохорчич: Државна матура и математика као обавезни предмет на испиту
- Група аутора: Настава математике у 7. разреду основне школе по новом програму наставе и учења
- Ратко Тошић, Вера Јоцковић: Један задатак – више решења
- Војислав Петровић: Паралелност и нормалност у простору
- Бранислав Поповић: Примењена математика у програмима наставе и учења у старијим разредима основног образовања и васпитања
- Раде Живаљевић, Душко Јојић: Жива математика – приповедање математике и интерактивне радионице као метода у настави и популаризацији математике
- Милан Живановић, Драгољуб Ђорђевић, Милосав Миленковић: Графици елементарних функција и њихове примене
- Бојан Башић, Душан Ђукић, Марко Радовановић: Математичка такмичења средњошколаца – резултати и планови
- Микс програм 1 (4 х 45 минута)
- Јелена Хаџи-Пурић: Такмичења из информатике ученика основних школа
- Биљана Тешић, Милијана Петровић: Како искористити предности савременог Интернет пословања
- Милосав Марјановић, Зоран Каделбург: Формирање и структурисање бројевних система
- Војислав Андрић, Иванка Томић: Додатна настава математике у 7. разреду ОШ
- Ратко Тошић, Татјана Гргуров: Проценти у настави и свакодневном животу
- Радослав Божић, Ђурђица Такачи: Могућности примене образовног софтвера GeoGebra у пројектној настави
- Зорана Лужанин: Настава математике и опште међупредметне компетенције – могућности за мотивацију
- Вељко Ћировић, Анђелка Симић: Како направити добар избор задатака и наставу усмерити ка исходима и функционалном знању?
- Јожеф Б. Варга: Примери – на шта све један наставник математике може да примени Ехсеl
- Микс програм 2 (4 х 45 минута)
- Филип Марић: Систем и програм средњошколских такмичења из програмирања
- Миљан Г. Јеремић, Милан Љ. Гоцић: Рад на пројектима са логичким и физичким пројектовањем база података за ученике средњих школа
- Небојша Икодиновић: Како одржавати равнотежу у образовању?
- Ђорђе Баралић: Саставимо „добар“ предлог теста из математике за матурски испит
- Јован Кнежевић, Александра Равас: А зашто не овако?
- Јасмина Мицић, Марина Николић: Сарадња ученика и наставника у настави математике и ваннаставним активностима
- Милосав Миленковић, Драгољуб Ђорђевић: Савремени приступ настави тригонометрије
- Милорад Шуковић, Зоран Ловрен: Математика, неке обичне и необичне ситуације
- Ђорђе Дугошија: Осетљива места у настави математике у 7. разреду основне школе
- Микс програм 3 (90, 45, 45 минута)
- Милена Марић: Анализа и обрада података применом програмског језика Python и његових библиотека
- Микс програм 4 (4 х 45 минута)
- Катарина Милосављевић Павковић, Катарина Милановић: Microsoft 365 у образовању
- Радмила Николић: Гугл учионица
- Наташа Мајсторовић: Примена онлајн игара у настави математике и рачунарства у основној школи
- Небојша Ратковић: Пројектна настава на часовима информатике и математике – могућности Викимедије Србије за додељивање грантова