Изузетан успех младих математичара на ЈБМО

26. Јуниорска балканска математичка олимпијада одржана је од 28. јуна до 3. јула 2022. године у Сарајеву, Босна и Херцеговина. На 26. ЈБМО учествовало је 18 земаља, од којих је било 11 официјелних: Албанија, Бугарска, Босна и Херцеговина, Кипар, Грчка, Молдавија, Црна Гора, Румунија, Србија и Турска; и 7 гостујућих: Азербејџан, Француска, Казахстан, Киргистан, Саудијска Арабија, Тaџикистан и Хрватска.

Екипу Србије на овогодишњој ЈБМО представљали су:
1) Војислав Андрић, ученик првог разреда Математичке гимназије;
2) Нина Шушић, ученица шестог разреда ОШ „Вук Караџић“ из Београда;
3) Стефан Шебез, ученик осмог разреда гимназије „Јован Јовановић Змај“ из Новог Сада;
4) Владимир Лукић, ученик осмог разреда Математичке гимназије;
5) Владан Милићевић, ученик осмог разреда Математичке гимназије;
6) Андреј Пешић, ученик осмог разреда Математичке гимназије.

Лидер екипе био је проф. др Ненад Вуловић са Факултета педагошких наука Универзитета у Крагујевцу, а заменик лидера Срђан Стефановић са Математичког факултета Универзитета у Београду.

Екипа Србије освојила је укупно шест медаља и то једну златну и пет себрних медаља. Златну медаљу освојио је Војислав Андрић са освојених максималних 40 бодова. Сребрне медаље освојили су Нина Шушић (34 бода), Стефан Шебез (34 бода), Владимир Лукић (23 бода), Владан Милићевић (22 бода) и Андреј Пешић (21 бод).
Ранг листа свих учесника 26. ЈБМО доступна је ОВДЕ.

Генерални пласман екипе Србије је 2. место (174 бода), чиме је поновила свој најбољи пласман у историји.

Екипа Укупан број бодова Пласман
Румунија 224 1.
Србија 174 2.
Турска 166 3.
Саудијска Арабија 163 4.
Казахстан 141 5.
Франсцуска 140 6.
Грчка 134 7.
Бугарска 119 8.
Северна Македонија 112 9.
Азербејџан 103 10.
Таџикистан 98 11.
Босна и Херцеговина 95 12.
Молдавија 87 13.
Хрватска 83 14.
Босна и Херцеговина Б 80 15.
Киргистан 32 16.
Кипар 29 17.
Албанија 22 18.
Црна Гора 2 19.

Овогодишњи циклус такмичења из математике, као и припреме за ЈБМО организовало је Друштво математичара Србије уз подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја.

to-top